علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی  در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور طرح گشایش اقتصادی دولت، گفت: دولت نمی تواند در چارچوب جلسات هماهنگی سران قوا، طرح های ناپخته اقتصادی و غیر قابل توجیه خود را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه جلسه هماهنگی اقتصادی سران قوا به معنای قانونگذاری و دور زدن مجلس نیست بلکه هماهنگی برای پیشبرد سریع تر امور کشور در شرایط خاص تحریمی است، ادامه داد: طبق قانون اساسی که مادر قوانین کشور است فقط مجلس شورای اسلامی شان قانونگذاری دارد.

نماینده مردم بابل با تأکید بر لزوم پایبندی دولت به اجرای مصوبات مجلس، اضافه کرد: در شرایط حساس کنونی که مسائل اقتصادی و فرهنگی در اولویت امور قرار دارند، دولت باید بیش از گذشته تابع قوانین و الزامات قانونی باشد تا روند اعتلای کشور با آسیب مواجه نشود.

کریمی فیروزجایی با انتقاد از هجمه برخی از عناصر سیاسی و رسانه ای در قبال قانونگرایی مجلس، خاطرنشان کرد: خادمان انقلابی مردم در مجلس شورای اسلامی  به هیچ وجه تحت تأثیر هجمه های وارده قرار نمی گیرند و از مصالح پایدار نظام و انقلاب عدول نخواهند کرد.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور نقش مجلس را در تحقق اهداف محوری انقلاب کلیدی دانست و افزود: اهتمام اصلی نمایندگان مجلس ریل گذاری برای دولت در مسیر بالندگی و شکوفایی اقتصادی و فرهنگی کشور است.

این نماینده مجلس ضرورت هم افزایی و تعامل رویکردی در پیشبرد فعالیت‌های سه قوه را یادآور شد و افزود: در هیچ برهه ای روند پیشبرد قانون در کشور متوقف نخواهد شد . با وجود چشمه جوشان و کارآمد  ولایت فقیه درکشور، بن بست در نظام اسلامی معنا ندارد‌.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش شبانه روزی کمیسیون‌های اقتصادی مجلس برای جمع بندی طرح‌های راهگشا و اثربخش اظهار داشت: ظرف روزهای آینده اخبار خوبی درمجلس در خصوص  تحولات اقتصادی کشور به گوش مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/