ثبت نام از نامزدهای پست ریاست فدراسیون کشتی ۱۹ اردیبهشت به پایان رسید و رئیس فعلی فدراسیون کشتی همراه با 14 نامزد دیگر ثبت نام کرد اما هنوز خبری از رد و یا تأیید صلاحیت این افراد از سوی مراجع ذیصلاح اعلام نشده است.
طی ماه های اخیر رفتارهای زشت و زننده علیرضا دبیر در شرایطی که رئیس فدراسیون کشتی باقی مانده است، ذهنیت یکطرفه بودن انتخابات را تقویت کرد به ویژه این که او از مسئولیتش کناره گیری نکرده و همچنان به عنوان رئیس، مجامع هیأت‌ها را برگزار می‌کند و قطعا پشت پرده و از مدت ها پیش با لابی گری و مهره چینی در رأی و نظر اعضای مجمع تأثیرگذار خواهد بود.
علیرضا دبیر که دوره پرنوسان و البته پرحاشیه ای را در فدراسیون کشتی سپری کرده است در ایجاد حاشیه و درگیری کارنامه پروپیمانی دارد. از مشاجره و درگیری لفظی با معاون وزیر ورزش تا انتقادات تند و درگیری‌های کلامی با رئیس پیشین و رئیس فعلی کمیته ملی المپیک و البته پایانی بر حاشیه‌ها با بیرون کردن یک خبرنگار در مجمع هیأت مازندران!
به این موارد باید انتشار چند کلیپ از علیرضا دبیر را هم اضافه کرد که حاشیه‌هایی را برای او ایجاد کرد.
روابط عمومی فدراسیون کشتی هم پس از تمامی این ماجراها برای اینکه آبی بر آتشی که خود دبیر افروخته ، پاشیده باشد لحظه به لحظه ازعمل جراحی پای او و پس از آن نیز اخبار پیگیری امورات کشتی توسط رئیس عصا به دست را منعکس می کند.
با این حال او ثبت نام کرده و باید منتظر تأیید صلاحیت مدیریتی باشد. هر چند به نظر می‌رسد با توجه به قوانین سفت و سختی که در اساسنامه جدید انتخابات فدراسیون‌های ورزشی اعمال شده کار او برای کسب دوباره کرسی ریاست این فدراسیون سخت خواهد بود.
طبق دستور العمل لازم الاجرای دیوان عدالت اداری اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها به صورت همزمان نمی‌توانند در دستگاه‌های اجرایی حضور پیدا کنند. بر اساس رأی شماره ۲۹۵۹ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع «حکم مقرر در ماده ۸ آئین‌نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۲۱ و ماده ۱۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری (موضوع تصویب‌نامه شماره ۲۰۴۶۱/۴۴۲۹۵ 31/۱/۱۳۸۹ هیأت وزیران) در خصوص مأموریت کارمندان رسمی یا پیمانی دستگاه‌های اجرایی مستثنی شده در ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و نیز مأموریت اعضای هیأت علمی رسمی یا پیمانی به دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مذکور، ابطال شد.»
براساس رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، مأموریت اعضای هیأت علمی رسمی یا پیمانی به وزارت ورزش یا یکی از فدراسیون‌های ورزشی یا حتی مأموریت کارمندان فدراسیون ورزشی به وزارت ورزش با صدور مجوز امکان پذیر نخواهد بود و این افراد باید به مرکز فعالیت خود بازگشته و فعالیت‌های آموزشی خود را از سر بگیرند.
این قانون می‌تواند مانع از حضور علیرضا دبیر در انتخابات فدراسیون کشتی شود. او با مرتبه علمی استادیار، عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی است. این افراد طبق قانون چون در استخدام دانشگاه هستند و جزء اعضای هیأت علمی دانشگاه محسوب می‌شوند همزمان نمی‌توانند به عنوان رئیس سکان هدایت یک فدراسیون را برعهده بگیرند.
ما مازندرانی ها که خیلی دلمان خنک می شود که اینگونه افراد پوپولیست رد صلاحیت شوند و کشتی از دست باند تهرانی ها نفس راحتی بکشد اما با این وجود باید منتظر اعلام نظر مراجع ذیصلاح برای تأیید صلاحیت مدیریتی علیرضا دبیر و سایر نامزدها ماند تا تکلیف نفرات نهایی برای رقابت بر سر صندلی ریاست این فدراسیون مهم و پرمدال مشخص شود و باید دید او قانون را هم وارد حاشیه می کند یا خیر.

حامد درزی نژاد