21 خردادماه بود که آخرین مرحله انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا موسوم به فینال ایکس برگزار شد تا تکلیف ملی‌پوشان کشتی آمریکا برای شرکت در مسابقات جهانی بلگراد مشخص شود. بعد از برگزاری مسابقات اوپن و مرحله دوم، رقابت‌های فاینال ایکس جایی برای مصاف بزرگان کشتی آمریکا بود که فرد برتر با دو برد از سه کشتی، به عضویت تیم جهانی در بیاید.
در این مسابقات اتفاقات بسیار زیادی افتاد تا از همان ابتدا مسابقات با حاشیه هایی همراه بود. جیدن کاکس کشتی گیر وزن 97 کیلو آمریکایی که تغییر وزن داده بود تا با اسنایدر با تجربه کشتی بگیرد به دلیل مصدومیت به سالن مسابقات رفت و در حالی که با عصا راه می رفت خود را به وزن کشتی برساند اما مصدومیت اجاره نداد تا او مقابل اسنایدر کشتی بگیرد.
در همین خصوص حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص تکرار مسابقه بین جیدن کاکس و کایل اسنایدر شد اما با توجه به قوانین فدراسیون کشتی آمریکا دیگر شانسی برای حضور در تیم ملی برای کاکس وجود ندارد. همین موضوع باعث شد تا او مسابقات جهانی بلگراد را به دلیل مصدومیت از دست بدهد.
بعد از کاکس، کامران قاسم‌پور کشتی‌گیر وزن 92 کیلو کشورمان بود که به دلیل مصدومیت در اردوهای تیم ملی مسابقات جهانی را از دست داد. او فروردین ماه در تمرینات خود در مازندران از ناحیه کشاله ران دچار آسیب دیدگی شد. پس از آسیب دیدگی قهرمان ایران، اقدامات لازم را برای بهبود او انجام شد. حتی برای حفظ سلامتی و رو به جلو بودن روند درمان، قاسم پور را به مسابقات قرقیزستان اعزام نکردند تا به اردوهای تیم ملی برسد. او در ادامه بار دیگر در اردوی تیم ملی در جریان تمرین با احمد بذری مصدومیت او تشدید شد که منجر به پاره شدن عضله ران قاسم پور شد. پس از بررسی کامل پزشکان این کشتی گیر برای بهبودی کامل نیاز به زمان دارد و باید دوران نقاهت خود را بگذراند. پس از گذراندن دوران نقاهت خود بار دیگر در تمرینات تیم ملی دچار مصدومیت شد تا به کلی مسابقات جهانی را از دست بدهد. کامران قاسم‌پور سال گذشته با گذشت از صد کاکس در فینال مدال طلا را به گردن آویخت اما در این دوره از رقابت ها نه او و نه کاکس آمریکایی حضور نخواهند داشت.
مسابقات کشتی آزاد جهانی 2023 به عنوان اولین مرحله از گزینشی المپیک پاریس، 25 تا 28 شهریور در صربستان برگزار می‌شود.

حامد درزی نژاد